Rekonstrukce silničního mostu přes řeku Radbuzu v Holýšově

Přihlašovatel:                                   Město Holýšov Autor návrhu a projektu:               Ing. Milan Sedlák MIDAKON s.r.o. Zhotovitel:                                        Metrostav a.s. Ing. Tomáš Hnojský – hlavní  stavbyvedoucí Investor:                                            Město Holýšov Spolufinancováno z dotace Odstraňování havarijních stavů a naléhavé potřeby obcí Plzeňského kraje 2021 a Individuální dotace ORR 2021 Anotace: Jedná se o celkovou rekonstrukci stávajícího … Číst dál

Most Rechle přes řeku Vydru, Modrava

Přihlašovatel:                                                          PALIS Plzeň, spol. s r.o. STRABAG a.s. Projektant:                                                               HBP s.r.o. Ing. Hynek Brázda Zhotovitel:                                                               STRABAG a.s. Bc. Ondřej Jileček – stavbyvedoucí Dodavatel dřevěné konstrukce:                           PALIS Plzeň, spol. s r.o. Jaromír Eisman, DiS. Investor:                                                                   Správa Národního parku Šumava  Anotace: Dřevěná konstrukce „repliky“ mostu je ze smrkového a … Číst dál

Nová ulice Na Sudech, Plzeň

Projekt: I/20 a II/231 v Plzni, Plaská – Na Roudné – Chrástecká, 2. etapa Hodnocení odborné poroty: Nominaci na titul Stavba roku Plzeňského kraje 2021 získává za koncepční vyřešení dopravní situace se zajímavým technickým provedením mostního objektu na železniční dráze. Překvapivě netradiční je umístění mostního pilíře uprostřed silniční okružní křižovatky. Dokonalá koordinace všech profesí a … Číst dál

Stavba vodní nádrže v k.ú. Buček

Přihlašovatel:           Státní pozemkový úřad Projektant:                Ing. Milan Jícha Zhotovitelé:              Šilhánek a syn, a.s Investor:                    Státní pozemkový úřad Anotace stavby: Vodní nádrž s přístupovou cestou byla navržena dle schváleného plánu společných zařízení v rámci komplexních pozemkových úprav v katastrálních územích – k.ú. Buček a k.ú. Hodyně u Dřevce, kdy jihovýchodně od obce Buček, na levém … Číst dál

Lávka pro pěší Plzeň – Koterov

Hodnocení odborné poroty: Nominaci na titul Stavba roku Plzeňského kraje 2021 získává za poctivé provedení lávky pro pěší. Návštěvníky přijíždějící po silničním přivaděči nebo železnici do města od východu určitě upoutá vysoký středový pylon ve tvaru písmene H.  Na něm je zavěšena konstrukce lávky pro pěší a cyklisty o dvou polích. Ocelová konstrukce stavby elegantně … Číst dál

Prodloužení tramvajové trati na Borská Pole, Plzeň

Hodnocení odborné poroty: Nominaci na titul Stavba roku Plzeňského kraje získává za koncepční vyřešení dopravní situace a dynamičtější zpřístupnění důležité městské čtvrti. Jedná se o jeden z nejdůležitějších projektů města, který zpříjemnil přesuny velké části obyvatel. Zejména průmyslová zóna a univerzita získaly kvalitní a komfortní dopravní spojení. Nový terminál, záchytné parkoviště a přemostění vhodně korespondují … Číst dál

I/20 Plzeň, Studentská II. etapa

Přihlašovatel: EUROVIA CS, a.s. odštěpný závod oblast Čechy západ, závod Plzeň Projektant: SUDOP PRAHA a.s. Projektové středisko Plzeň Ing. Lukáš Páník – hlavní inženýr projektu Zhotovitel: EUROVIA CS, a.s. odštěpný závod oblast Čechy západ, závod Plzeň Ing. Jan Sova – hlavní stavbyvedoucí Investoři: Ředitelství silnic a dálnic ČR, Správa Plzeň               … Číst dál

Vodní nádrž pro zachycení vody v přírodě, Pačejov

Přihlašovatel: Obec Pačejov Projektant: Projektová kancelář Ing. Jiří Tägl s.r.o. Ing. Jiří Tägl – hlavní inženýr projektu Zhotovitel: VAK SERVIS s.r.o. Investor: Obec Pačejov Stavba byla realizována za finanční podpory Ministerstva zemědělství ČR a Plzeňského kraje Anotace stavby: Na lesním pozemku byla v důsledku dlouhodobého sucha vybudována vodní nádrž pro zachycení vody v přírodě. Tato … Číst dál

Rekonstrukce mostu v km 1,429 trati Pňovany – Bezdružice

Hodnocení odborné poroty: Nominaci na titul Stavba roku Plzeňského kraje získává za stavebně i koordinačně náročnou realizaci a jedinečnost technologie spočívající v otočení ocelové konstrukce kolem své podélné osy. Výměna nýtované konstrukce z počátku 20. století za soudobé ocelové řešení, jež svým tvarem navazuje na historický most, výrazně zlepšila parametry železniční trati. Dynamicky tvarovaná lávka přimknutá … Číst dál

Uzel Plzeň, 3. stavba – přesmyk domažlické trati

Přihlašovatel: Správa železnic, státní organizace Stavební správa západ Projektant: SUDOP PRAHA a.s. Ing. Pavel Kubát – hlavní inženýr projektu Zhotovitel:  Společnost SWIETELSKY UZEL PLZEŇ: SWIETELSKY Rail CZ s.r.o. SWIETELSKY stavební s.r.o., odštěpný závod Dopravní stavby ZÁPAD Investor: Správa železnic, státní organizace Statutární město Plzeň Anotace stavby: Stavba je jedna z hlavních staveb modernizace železničního uzlu … Číst dál