Přihlašovatel:
EUROVIA CZ a.s.
Projektant stezky:
D PROJEKT PLZEŇ Nedvěd s.r.o.
Ing. Václav Mašek – vedoucí projektu
Ing. Karel Nedvěd – zodpovědný projektant
Projektant lávky:
Pontex, spol. s r.o.
Zhotovitel:
EUROVIA CZ a.s.
Ing. Vladimír Drahokoupil – hlavní stavbyvedoucí
Daniel Pour – stavbyvedoucí
Investor:
Statutární město Plzeň
SPRÁVA VEŘEJNÉHO STATKU MĚSTA PLZNĚ, příspěvková organizace
Spolufinancováno z dotace:
66. výzva IROP – infrastruktura pro cyklistickou dopravu – SC 6.1(ITI)
Anotace:
Stavba o celkové délce 580,63m plní funkci sportovně rekreační trasy podél řeky Úhlavy jako jeden z úseků komplexního systému těchto tras (tzv. Greenways). Současně trasa slouží v souladu se stávajícím stavem i jako přístupová komunikace pro přilehlé rekreační objekty na stráni mezi východním okrajem navržené trasy a údolím řeky Úhlavy, ev. může být uvažována i jako přístupová cesta pro zemědělskou techniku na přilehlé zemědělsky obhospodařované plochy na západním okraji navržené trasy.
K rekonstrukci trasy patřila instalace trvalé nepohyblivé lávky. Původně tato konstrukce přemosťovala komunikaci I/27 na Borských polích v Plzni. S výstavbou prodloužení tramvajové trati na Borská pole byla lávka demontována a nahrazena mostem pro tramvaje. Od té doby na své nové místo čekala u polní cesty jen kousek od dálnice D5. Až na základě výstavby cyklostezky bylo rozhodnuto i jejím umístění přes rokli, která propojuje oba úseky cyklostezky.
Neopominutelnou součásti stavby byly i sadovnické výsadby zahrnující 41 ks stromů, 33 keřů a založení travního prostoru o objemu 2700m2.